VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Společnost getEV.cz s.r.o., IČO: 21830584, se sídlem Korunovační 704/14, Bubeneč, 170 00 Praha 7, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 407100 (dále jen „Prodávající“) vydává v souladu s § 1751 zákona č. 89/2012, občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravující prodej a dodání ojetých elektromobilů zákazníkům Dodavatele.
1. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
1.1 Předmět činnosti Prodávajícího. Prodávající se při své činnosti zaměřuje na prodej ojetých elektromobilů (dále jen „Vozidla“ nebo „Vozidlo“), které zákazníkům nabízí prostřednictvím svých webových stránek na adrese https://www.getEV.cz/ (dále jen „Webové stránky“) či na základě individuální nabídky.
1.2 Kupující. Kupujícím se rozumí fyzická nebo právnická osoba, která kupuje Vozidlo od Prodávajícího a která se zavazuje dodržet tyto VOP (dále jen „Kupující“).
1.3 Smlouva. Kupující je povinen se před uzavřením smlouvy o koupi vozidla (dále jen „Kupní smlouva“) a smlouvy o poskytnutí doprovodných služeb (dále jen „Smlouva o službách“) (obě společně dále jen „Smlouva“) seznámit s těmito VOP, které byly Kupujícímu poskytnuty před podpisem Smlouvy. Ustanovení těchto VOP tvoří nedílnou součást Smlouvy.
1.4 Definice. Další zkratky a pojmy uvedené velkým písmenem mají v těchto VOP význam uvedený dále v těle VOP. Zavedení zkratky nebo specifikace pojmu je označeno typicky v závorkách slovy „dále jen“.
2. PŘEDMĚT SMLOUVY
2.1 Předmět Smlouvy. Smlouvou se Prodávající zavazuje, že převede na Kupujícího vlastnické právo k Vozidlu, včetně příslušenství, ve stavu sděleném Kupujícímu v návrhu předávacího protokolu, který je nedílnou součástí návrhu Smlouvy (nabídky), a to za sjednanou kupní cenu, a že Kupujícímu za sjednanou odměnu poskytne konkrétní Doprovodné služby nezbytně související s koupí Vozidla, a Kupující se zavazuje Vozidlo převzít v Místě předání a zaplatit za něj sjednanou kupní cenu, stejně tak jako zaplatit za poskytnutí Doprovodných služeb sjednanou odměnu, to vše při aplikaci těchto VOP.
2.2 Prohlášení Prodávajícího o Vozidle. Prodávající podle jeho nejlepšího vědomí, výhradně vůči Kupujícímu, a nikoliv další jiné osobě, prohlašuje, že:
a) nezatajil Kupujícímu žádnou závadu, která je mu známa,
b) zakoupené Vozidlo nepochází z trestné činnosti,
c) před prodejem Vozidla Kupujícímu nedošlo k neoprávněnému pozměnění Vozidla,
d) na Vozidlo v době prodeje není uplatňováno žádné věcné právo třetí osoby,
e) Vozidlo není v době jeho prodeje předmětem jakékoliv leasingové smlouvy,
f) Vozidlo je možné registrovat na nového majitele na území České republiky a že tomu nebrání žádný záznam příslušného orgánu státní správy.
2.3 Stav Vozidla. Kupující je srozuměn se skutečností, že kupuje věc (Vozidlo) již užívanou, použitou, ve stavu opotřebení úměrnému stáří a ujetým kilometrům, a prohlašuje, že se před uzavřením Kupní smlouvy podrobně a pečlivě seznámil, resp. měl reálnou možnost tak učinit, s technickým stavem Vozidla, zejména s ohledem na poskytnuté informace v Předávacím protokolu, resp. že Prodávajícím poskytnuté informace o Vozidle jsou pro Kupujícího řádným a dostačujícím podkladem pro uzavření Kupní smlouvy.
2.4 Doprovodné služby. Poskytnutí doprovodných služeb je podmínkou možnosti převést vlastnické právo k Vozidlu na Kupujícího a umožnit řádné užívání Vozidla, zejména:
a) služba registrace Vozidla na Kupujícího; a
b) přistavení Vozidla do Kupujícím vybraného Místa předání odlišného od odběrného místa;
(dále jen „Doprovodné služby“).
2.5 Souhlas s poskytnutím Doprovodných služeb. Kupující, který je spotřebitelem ve smyslu OZ, výslovně souhlasí s tím a výslovně žádá Poskytovatele, aby mu Doprovodné služby byly poskytnuty ještě před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení od Smlouvy o poskytnutí Doprovodných služeb, přičemž tak Kupujícímu, který je spotřebitel ve smyslu OZ, nebude svědčit právo na odstoupení od Smlouvy o poskytnutí Doprovodných služeb ve 14denní lhůtě ve smyslu § 1837 písm. a) OZ. Doprovodné služby budou vždy poskytnuty před samotným předáním Vozidla Kupujícímu v Místě předání.
2.6 Nezbytná součinnosti. Během poskytování Doprovodných služeb se Kupující zavazuje poskytnout Prodávajícímu veškerou nezbytnou součinnost, zejména udělit Prodávajícímu nebo jím určené osobě plnou moc s úředně ověřeným podpisem a dodat Prodávajícímu platnou tzv. zelenou kartu Vozidla.
2.7 Poddodávky. Prodávající je oprávněn některé nebo i všechny Doprovodné služby zajišťovat prostřednictvím poddodavatelů. Kupující to bere na vědomí a souhlasí s tím.
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1 Nezávaznost online prezentace. Prezentace Vozidel na Webových stránkách je pouze informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít Smlouvu ohledně prezentovaných Vozidel. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se nepoužije.
3.2 Nabídka k uzavření Smlouvy. Na základě nezávazné poptávky Kupujícího Prodávající předloží Kupujícímu návrh k uzavření Smlouvy. Nabídka je časově omezená a platí po dobu 5 pracovních dnů od jejího odeslání či předložení Prodávajícím Kupujícímu, není-li v nabídce uvedena jiná lhůta pro její přijetí.
3.3 Uzavření Smlouvy. Souhlasí-li Kupující s nabídkou Prodávajícího dojde k uzavření Smlouvy doručením podepsaného návrhu Smlouvy ve stanovené lhůtě pro přijetí nabídky Prodávajícímu.
3.4 Plnění smlouvy o službách. Smlouva o službách bude splněna pro jednotlivé Doprovodné služby zvlášť, dle konkrétního okamžiku splnění dané služby, nejpozději však okamžikem přistavení Vozidla na dohodnuté Místo předání.
3.5 Absence testovací jízdy. Kupující výslovně prohlašuje, že si je vědom toho, že nebude ve většině případů moci s Vozidlem před uzavřením Kupní smlouvy provést zkušební jízdu, resp. si Vozidlo osobně prohlédnout, a že informace obsažené v návrhu předávacího protokolu představují dostatečný podklad pro to, aby měl možnost objektivně posoudit technický a faktický stav Vozidla před uzavřením Smlouvy.
3.6 Uchování Smlouvy. Prodávající uchovává Smlouvu v textové podobě, a to buď jako fyzickou kopii, byla-li Smlouva uzavřena osobně, nebo v elektronické podobě, byla-li Smlouva uzavřena elektronicky, vždy spolu se zněním těchto VOP platných ke dni uzavření Smlouvy. Kupující je oprávněn kdykoliv se se zněním Smlouvy seznámit. Prodávající současně zašle po uzavření této Smlouvy Kupujícímu elektronicky na e‑mail znění uzavřené Smlouvy spolu se zněním těchto VOP platných ke dni uzavření Smlouvy.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1 Cena. Kupní cena i Odměna za Doprovodné služby (dále jen „Celková cena“) budou stanoveny vč. příslušné sazby DPH, bude-li aplikovatelná, přímo ve Smlouvě.
4.2 Splatnost. Kupující se zavazuje nejpozději do 48 hodin od uzavření Kupní smlouvy uhradit Prodávajícímu celou Celkovou cenu.
5. MÍSTO A TERMÍN DODÁNÍ
5.1 Termín dodání. Prodávající se zavazuje dodat Vozidlo bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 pracovních dnů od přepisu Vozidla v registru vozidel na Kupujícího. Prodávající upozorní Kupujícího nejméně 2 pracovní dny předem o datu, kdy dojde k doručení Vozidla do Místa předání.
5.2 Místo předání. Místem předání bude odběrné místo Prodávajícího nebo při využití Doprovodné služby dopravy Vozidlo jiné místo dohodnuté s Kupujícím (dále jen „Místo předání“).
6. DODACÍ PODMÍNKY
6.1 Povinné ručení. Kupující musí zajistit uzavření pojistné smlouvy na pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (povinné ručení), jakožto podmínku pro přepis Vozidla a jeho dodání.
6.2 Registrace Vozidla. Registraci Vozidla na Kupujícího zajistí Prodávající v rámci Doprovodné služby tak, aby byla dokončena nejpozději při převzetí Vozidla Kupujícím a aby bylo možné Kupujícímu předat současně s Vozidlem též příslušnou Dokumentaci.
6.3 Plná moc a zelená karta. Plnou moc, s úředně ověřeným podpisem, doručí Kupující zpravidla alespoň 7 dnů před převzetím Vozidla Prodávajícímu, a to buďto poštovním či jiným doručovatelem na adresu Provozovny, nebo po zajištění elektronické konverze podepsané plné moci zašle takto konvertovanou plnou moc Prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu nebo do datové schránky. Stejně tak doručí Kupující Prodávajícímu originál tzv. zelené karty.
6.4 Doručení Vozidla. Prodávající se uzavřením Smlouvy zavazuje zajistit doručení Vozidla a příslušenství z místa skladování Vozidla do Místa předání. Eventuální povinnost Kupujícího uhradit opětovné náklady na doručení Vozidla dle čl. 6.10 těchto VOP tím není dotčena, přičemž v takovém případě budou Kupujícímu vyčísleny skutečné náklady na opětovnou přepravu Vozidla do Místa předání.
6.5 Dokumentace. Dokumentace k Vozidlu je jeho příslušenstvím a rozumí se ji osvědčení o registraci Vozidla a servisní kniha a návod k obsluze (existují-li), případně další dokumenty opět k Vozidlu, kterými Prodávající disponuje (dále jen „Dokumentace“). Prodávající předá Kupujícímu existující Dokumentaci k Vozidlu spolu s Vozidlem.
6.6 Převzetí Vozidla. Okamžikem převzetí Vozidla je okamžik, kdy je Vozidlo Prodávajícím dodáno do Místa dodání a převzato Kupujícím. Kupující bere na vědomí, že bude mít vždy možnost před podpisem předávacího protokolu provést důkladnou kontrolu Vozidla. Při převzetí Vozidla mohou být Prodávajícím a jím pověřenými osobami pořizovány fotografické, audiovizuální a zvukové nahrávky samotného procesu převzetí Vozidla.
6.7 Přechod nebezpečí škody. Přechod nebezpečí škody na Vozidle na Kupujícího nastane okamžikem odevzdání Vozidla Kupujícímu, resp. podpisem předávacího protokolu ze strany Kupujícího, kterýkoliv z těchto okamžiků nastane dříve.
6.8 Předávací protokol. Současně s převzetím Vozidla dojde k podpisu podrobného předávacího protokolu o stavu a předání Vozidla, který podepíšou obě Strany, a do nějž budou zaneseny, po zevrubné technické, vizuální a fyzické kontrole Vozidla, případně zjištěné odchylky od protokolu, resp. existující vnější i vnitřní poškození Vozidla (dále jen „Předávací protokol“). Veškeré údaje o Vozidle zejména ohledně vzhledu, mírách a váhách, stavu baterie, uváděné Prodávajícím v Předávacím protokolu, jsou nezávazné a orientační a nejsou zaručením vlastností Vozidla, ledaže by taková odchylka představovala podstatnou změnu Vozidla.
6.9 Povinnost převzít Vozidlo. Kupující nebude oprávněn reklamovat při převzetí Vozidla jakoukoliv vadu, která odpovídá běžné míře používání nebo opotřebení Vozidla, resp. jakoukoli vadu, která byla identifikována v návrhu Předávacího protokolu. V případě jakéhokoliv jiného poškození Vozidla, zejména poškození estetického (škrábance, odřeniny, zašpinění atd.), či jiného poškození mechanického, nebránící v provozu Vozidla (včetně prasklého čelního skla), bude Kupující i přes toto poškození Vozidlo povinen převzít, přičemž veškeré zjevné vady se vyčerpávajícím způsobem zapíšou do Předávacího protokolu. Prodávající následně zajistí jejich odstranění nebo se strany dohodnou na přiměřeném snížení kupní ceny. Veškeré tyto zjevné vady (ve smyslu § 1917 OZ) bude Kupující v souladu s § 1921 odst. 1 OZ oprávněn u Prodávajícího uplatnit toliko při převzetí Vozidla. K jakýmkoliv pozdějším reklamacím nebude moci být brán zřetel.
6.10 Odmítnutí převzetí. Došlo-li během přepravy k vážnému poškození Vozidla, není Kupující povinen si Vozidlo a Dokumenty převzít. Za vážné poškození Vozidla se považuje toliko takové poškození Vozidla, znemožňující Vozidlu samostatně jet. Důvody pro odmítnutí převzít Vozidlo nejsou zejména estetické nedostatky Vozidla, které nebyly uvedeny v Předávacím protokolu, kdy takové závady budou řešeny v rámci reklamace zjevné vady Vozidla. V případě oprávněného odmítnutí převzetí Vozidla Kupujícím budou veškeré přesné důvody specifikovány v Předávacím protokolu.
6.11 Náklady skladování. Nepřevezme-li si Kupující Vozidlo v dohodnutém termínu v Místě předání, resp. odmítne-li Kupující Vozidlo převzít i přesto, že řádnému převzetí nebrání vážné poškození, zavazuje se Kupující uhradit Prodávajícímu náklady na dodatečné uskladnění Vozidla a jeho dopravení do místa skladování ve výši 300 Kč za každý započatý den, následující po dni, kdy mělo k převzetí Vozidla řádně proběhnout v Místě předání (dále jen „Náklady skladování“). Splatnost Nákladů skladování nastane současně se vznikem prodlení Kupujícího s převzetím Vozidla, a to až do posledního dne trvání prodlení s převzetím Vozidla, aniž by bylo potřeba jakéhokoliv uplatnění Prodávajícího k její úhradě.
6.12 Nepřevzetí Vozidla. Bez ohledu na předchozí odstavec bude Prodávající zároveň oprávněn:
a) trvat na řádném převzetí Vozidla ze strany Kupujícího (včetně uplatnění této povinnosti soudní cestou) za současného požadavku úhrady Nákladů skladování a opětovně vynaložených nákladů na doručení Vozidla, které se Kupující zavazuje Prodávajícímu uhradit za dodatečné přistavení Vozidla do Místa předání (a to i opakovaně, nastane-li taková situace); nebo
b) od Kupní smlouvy písemně (e-mailem) odstoupit, přičemž v takovém případě bude Kupující povinen uhradit Prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 20 % z kupní ceny, a to za porušení povinnosti Kupujícího Vozidlo v Místě předání řádně převzít. Nárok na případnou náhradu jiné újmy Prodávajícího uhrazením smluvní pokuty není nijak dotčen. Kupující souhlasí s tím, že Prodávající bude oprávněn svou pohledávku na úhradu smluvní pokuty započíst proti části pohledávky Kupujícího na vrácení uhrazené kupní ceny v souvislosti s odstoupením Prodávajícího od uzavřené Kupní smlouvy. Zbylou část kupní ceny vrátí Prodávající Kupujícímu do 10 pracovních dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, a to na účet Kupujícího, specifikovaný v Kupní smlouvě, nedohodnou-li se Strany jinak.
6.13 Totální škoda. Zanikne-li Vozidlo, resp. bude neopravitelně poškozeno před převzetím Vozidla Kupujícím, vyjma případů poškození samotným Kupujícím při kontrole Vozidla, Kupní smlouva automaticky zanikne a Prodávající vrátí Kupujícímu uhrazenou kupní cenu nebo její část způsobem, který si Strany ad hoc dohodnou.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1 Odpovědnost za vady. Práva a povinnosti smluvních stran z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními relevantních právních předpisů, zejména OZ, a v případě Kupujícího, který je spotřebitelem smyslu OZ, rovněž zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
7.2 12 měsíců. Prodávající odpovídá za vady Vozidla, resp. Doprovodných služeb v rozsahu stanoveném Smluvními dokumenty, resp. aplikovatelnými právními předpisy zejména ustanoveními § 2099 a násl. OZ. Reklamaci bude Kupující moci učinit, i vzhledem k povaze ojetého Vozidla, ve smyslu § 2168 OZ toliko ve lhůtě 12 měsíců od převzetí Vozidla, na čemž se uzavřením Kupní smlouvy obě Strany výslovně dohodly.
7.3 Reklamace. Předmětem reklamace jsou nedostatky v plnění smluvených podmínek Smlouvy, tedy zejména vady zakoupeného Vozidla nebo vady/nedostatky poskytnutých Doprovodných služeb, pokud jsou reklamovatelné.
8. PRAVIDLA PRO REKLAMACE (PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ)
8.1 Oprávnění podat reklamaci. Reklamaci je oprávněn podat (uplatnit) výhradně Kupující, tedy osoba, která Vozidlo zakoupila, resp. třetí osoba v jejím zastoupení. Reklamaci je nutné podat (uplatnit) bez zbytečného odkladu poté, co Stěžovatel zjistí vytýkané vady.
8.2 Náležitosti reklamace. Reklamace musí být dostatečně určitá pro to, aby bylo možné posoudit zejména její obsah, relevanci a odůvodněnost, a musí být odeslána na e-mailovou adresu Prodávajícího nakup@getev.cz. Kupující je oprávněn provést reklamaci též v písemné formě a zaslat ji prostřednictvím doručovatele na adresu provozovny Prodávajícího.
8.3 Obsah reklamace. Reklamace musí vždy obsahovat:
g) Identifikaci Kupujícího (respektive jeho zástupce) alespoň v rozsahu jméno a příjmení (obchodní jméno), adresu bydliště (sídla), rodné číslo nebo datum narození (identifikační číslo), jakož i údaje o osobě oprávněné Kupujícího zastupovat,
h) datum podání reklamace,
i) sken Kupní smlouvy, resp. Smlouvy o službách minimálně údaji o dni uzavření,
j) popis reklamované vady a výčet podkladů, z nichž jednotlivá tvrzení Kupujícího v rámci jeho reklamace vycházejí (včetně doložení takových konkrétních podkladů),
k) kontaktní údaje Kupujícího alespoň v rozsahu, adresa bydliště, telefonní číslo a e‑mailovou adresu, které lze použít pro rychlejší vyřízení reklamace.
l) Kupujícím navrhovaný způsob nápravy vady (odstranění vady opravou věci, přiměřená sleva z kupní ceny nebo Odměny, a v případě podstatného porušení Kupní smlouvy též možnost odstoupení od Kupní smlouvy).
8.4 Neúplná reklamace. V případech, kdy reklamace neobsahuje všechny informace potřebné pro její řádné vyřízení, resp. obsahuje nedostatky, Kupující písemně (e-mailem) nebo telefonicky vyzve, aby ve stanovené lhůtě reklamaci doplnil
8.5 Omezení odpovědnosti za vady. Před uzavřením Kupní smlouvy Kupující potvrdil, že je srozuměn s tím, že kupované Vozidlo je prodáváno jako ojeté (použité) vozidlo. Současně s převzetím Vozidla obdržel Kupující podrobný Předávací protokol, který obsahuje výsledek důkladného prověření Vozidla, zejména výčet těch poškození a vad, které má Vozidlo v okamžiku převzetí Kupujícím. Kupující převzetím Vozidla prohlásil v souladu se Smluvními dokumenty, že Předávací protokol, zejména vzhledem k jeho podrobnosti, kvalitě a rozsahu poskytovaných informací o Vozidle, představuje dostatečný podklad pro to, aby měl možnost objektivně posoudit právní, technický a faktický stav Vozidla před jeho převzetím. Prodávající tak neodpovídá zejména za vady:
a) odpovídající míře používání nebo opotřebení, které Vozidlo mělo v okamžiku převzetí Kupujícím;
b) které vznikly po převzetí Vozidla Kupujícím;
c) na které byl Kupující výslovně upozorněn, zejména v rámci Předávacího protokolu;
d) zjevné ohledně Vozidla či Doprovodné služby, tedy za vady, o kterých Kupující věděl anebo které musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření Kupní smlouvy nebo Smlouvy o službách, resp. z osobní prohlídky Vozidla před převzetím Vozidla;
e) které Kupující způsobil sám nebo v důsledku vlastní činnosti;
f) které Kupující způsobil zanedbáním řádné péče a údržby Vozidla s ohledem na typ, určení a doporučení ze strany výrobce Vozidla;
g) způsobené v důsledku vnější události mimo vliv Prodávajícího;
h) způsobené v důsledku vystavení Vozidla nadměrným teplotám, koncentracím imisí (např. prachu, chemickým prostředkům, procesům a vlivům), či extrémním atmosférickým jevům;
i) ke kterým došlo v důsledku zásahu do Vozidla ze strany Kupujícího nebo třetí osoby nebo v souvislosti s takovým zásahem.
8.6 Vzdání se práv z odpovědnosti za vady. Kupující s ohledem na návrh Předávacího protokolu, jehož obsah plně, uceleně a komplexně informuje Kupujícího o skutečném právním, technickém i faktickém stavu Vozidla, resp. vzhledem k běžným opotřebení Vozidla, jenž je vždy vozidlem ojetým a nikoliv novým, se Kupující uzavřením Kupní smlouvy vzdává ve smyslu § 1916 odst. 2 OZ všech svých eventuálních práv z titulu odpovědnosti za vady Vozidla, ať již ve vztahu k vadám skrytým, podstatným či nepodstatným. Uvedené neplatí pro Kupujícího, který je spotřebitelem ve smyslu OZ.
8.7 Reklamace skrytých vad. V souladu s ustanovením § 2103 OZ nemá Kupující práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při převzetí Vozidla. Kupující, který je spotřebitelem ve smyslu OZ, je oprávněn reklamovat pouze tzv. skryté vady, které nebyly uvedeny v Předávacím protokolu a neslučují se s celkovým technickým stavem Vozidla.
8.8 Vyřízení reklamace. Do doby vyřízení se nezapočítává doba přerušení vyřizování reklamace způsobená důvody na straně Kupujícího. Doba od vyrozumění o vyřízení reklamace do fyzického vyzvednutí Vozidla Kupujícím se do celkové doby vyřízení nezapočítává. Poté, co Prodávající kupujícímu oznámil vyřízení reklamace, je kupující nebo jím pověřená osoba, která se prokáže plnou mocí, povinen Vozidlo převzít zpět. Neučiní-li tak do 5 pracovních dnů od výzvy, je Prodávající oprávněn za nevyzvednuté Vozidlo účtovat Náklady skladování ve stejné výši, jako při nepřevzetí Vozidla.
8.9 Lhůta pro vyřízení reklamace. Vzhledem zejména k povaze předmětu plnění Kupní smlouvy (ojeté, již použité Vozidlo), ke komplexnosti eventuálních vad, které by se mohly na Vozidle projevit, s ohledem na časově náročný proces prozkoumání reklamace, především s ohledem na osobní prohlídku Vozidla, a na další skutečnosti, se Prodávající a Kupující, který je spotřebitelem ve smyslu OZ, uzavřením Kupní smlouvy dohodly na tom, že ve smyslu § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, prodlužují nejzazší lhůtu k vyřízení reklamace na 60 dnů od doručení oficiálního uplatnění reklamace Kupujícím do Provozovny Prodávajícího.
8.10 Práva při podstatném porušení. Je-li dodáním Vozidla s vadami porušena Smlouva podstatným způsobem, může Kupující:
a) požadovat dodání chybějícího části Vozidla a požadovat odstranění právních vad, spočívá-li vada v nedostatku plnění či v existenci právní vady,
b) požadovat odstranění vady opravou věci, jestliže vada je opravitelná,
c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny Vozidla, resp. z odměny za Doprovodnou službu, nebo
d) odstoupit od Kupní smlouvy nebo Smlouvy o službách.
Vzhledem k tomu, že Prodávající prodává ojetá vozidla, nemá Kupující v případě výskytu vady právo na výměnu Vozidla. Volbu konkrétního nároku musí Kupující oznámit Prodávajícímu již v rámci reklamace, resp. bez zbytečného odkladu po reklamaci vady. Kupující bere na vědomí, že jednou učiněnou volbu nemůže bez předchozího souhlasu Prodávajícího jednostranně měnit. Neoznámí-li Kupující volbu svého nároku ve lhůtě uvedené v předchozí větě, má nároky z vad zboží jako při nepodstatném porušení smlouvy (viz níže).
8.11 Práva při nepodstatném porušení. Je-li dodáním Vozidla nebo poskytnutí Doprovodných služeb s vadami příslušná Smlouva porušena nepodstatným způsobem, může Kupující požadovat buď
a) odstranění příslušné vady, nebo
b) slevu z kupní ceny Vozidla nebo odměny za Doprovodné služby.
8.12 Doprovodné služby. Kupující není oprávněn odstoupit od Smlouvy o službách, která byla vždy řádně splněna před předáním Vozidla Kupujícímu, resp. současně s tímto předáním. V případě vad poskytnuté Doprovodné služby, kterou Kupující identifikuje po převzetí Vozidla, bude Kupující oprávněn požadovat toliko odstranění reklamované vady nebo poskytnutí dodatečné slevy z odměny za danou Doprovodnou službu.
8.13 Náklady reklamace. Náklady spojené s vyřízením reklamace v případě jejího uznání nese Prodávající. Kupující bere na vědomí, že má nárok na náhradu nákladů pouze v takové výši, kterou bylo nezbytně nutné vynaložit za účelem reklamace Vozidla.
8.14 Záruka za jakost. Prodávající neposkytuje žádnou smluvní záruku na Vozidlo, jeho součásti nebo příslušenství.
9. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
9.1 Důvody odstoupení. Kupující i Prodávající jsou oprávněni odstoupit od Smlouvy z důvodu podstatného porušení Smlouvy druhou stranou, popř. z důvodů uvedených v těchto VOP.
9.2 Odstoupení ve 14denní lhůtě. Kupující, a to včetně Kupujícího, který není spotřebitelem ve smyslu OZ, má právo ve smyslu § 1829 odst. 1 OZ od Kupní smlouvy (nikoliv však od Smlouvy o Službách) odstoupit ve lhůtě 14 (čtrnácti) dnů ode dne převzetí Vozidla. Kupující je oprávněn využít k odstoupení formulář, který tvoří přílohu č. 1 k těmto VOP. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 OZ nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo přizpůsobeno jeho osobním potřebám.
9.3 Účinnost odstoupení. Odstoupení je účinné v okamžiku doručení písemného vyrozumění druhé straně. Vyrozumění lze druhé straně doručit elektronicky e-mailem nebo na adresu sídla Prodávajícího, resp. bydliště Kupujícího.
9.4 Vrácení Vozidla. V případě odstoupení dojde ke zrušení Kupní smlouvy ex tunc, přičemž Kupující bude mít povinnost vrátit Prodávajícímu Vozidlo nejpozději do 14 dnů od odstoupení, včetně veškerého příslušenství, na své vlastní náklady, a to do odběrného místa, (vždy po předchozím oznámení Kupujícího, sděleném Prodávajícímu alespoň 48 hodin předem), ledaže mu Prodávající nabídne, že si Vozidlo sám vyzvedne. Odstoupí-li Kupující od Kupní smlouvy, nese náklady spojené s navrácením Vozidla.
9.5 Vrácení kupní ceny. Prodávající bude mít povinnost vrátit Kupujícímu jím uhrazenou kupní cenu, a to pouze oproti vrácení Vozidla Kupujícím Prodávajícímu na Prodávajícím určené místo ve stavu, v jakém jej od Prodávajícího převzal, s přihlédnutím k obvyklému opotřebení, společně s veškerým příslušenstvím a součástmi Vozidla, zejména s veškerou Dokumentací k Vozidlu. Kupní cena může být snížena o případné Snížení hodnoty, Nedovolené úpravy a Nadměrné užití ve smyslu uvedeném níže. V případě odstoupení od Kupní smlouvy nemá Kupující vůči Prodávajícímu nárok na úhradu nákladů s vrácením Vozidla. Kupující nemá nárok na úroky z peněžité částky vrácené mu Prodávajícím. Práva z vadného plnění nejsou převoditelná na třetí osobu a vůči Prodávajícímu je oprávněn je uplatňovat výhradně Kupující.
9.6 Snížení hodnoty. Kupující bere na vědomí, že Lhůta k odstoupení slouží dle aplikovatelných právních předpisů toliko k tomu, aby se Kupující (v případě Kupní smlouvy) mohl fyzicky seznámit s Vozidlem a s jeho jízdními vlastnostmi, neboť Kupní smlouva byla uzavřena mimo obchodní prostory Prodávajícího. Takové seznámení má být stejného rozsahu jako v případě, kdy by Kupní smlouva byla uzavírána v obchodních prostorách Prodávajícího. Proto smí Kupující Vozidlo během plynutí Lhůty k odstoupení využívat toliko běžným způsobem, a za žádných okolností nesmí Vozidlo využívat jako taxi (zajišťující za odměnu přepravu osob nebo věcí), vozidlo složek záchranného systému, závodní vozidlo, resp. nesmí být, byť i krátkodobě, překročena maximální povolená (provozní) hmotnost Vozidla atd. Takové využití Vozidla je považováno v souladu s § 1833 OZ nakládání se zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti s ohledem na možnost vyzkoušet Vozidlo a jeho vlastnosti při jízdě. V takovém případě odpovídá Kupující za snížení hodnoty Vozidla, stanovené podle odborného posudku nebo vyjádření, v plném rozsahu a bude povinen příslušnou částku snížení Prodávajícímu uhradit (dále jen „Snížení hodnoty“).
9.7 Nedovolené úpravy. Dále byly-li na Vozidle provedeny opravy nebo úpravy, změny nebo adaptace, opravy nebo úpravy byly provedeny bez respektování technických pokynů, resp. Vozidlo bude mít jakoukoliv vadu, vzniknuvší v důsledku neodborného provozování, resp. servisního či jiného zásahu nebo v přímé souvislosti s tímto zásahem, pak Kupujícímu nebude svědčit právo odstoupení, případně bude Kupující povinen nahradit takto způsobenou škodu na Vozidle dle intenzity poškození (dále jen „Nedovolené úpravy“)
9.8 Limit 200 km. V případě, že Kupující před uplatněním odstoupení najede s Vozidlem vzdálenost vyšší nežli 200 km, nebude se takový nájezd, přesahující 200 km považovat za přiměřený s tím, že každý další najetý kilometr se považuje za snížení hodnoty Vozidla. Za každý najetý kilometr, přesahující 200 km od převzetí Vozidla, bude v případě odstoupení tento povinen Prodávajícímu zaplatit náhradu za nadměrné použití Vozidla ve výši 0,01 % z kupní ceny Vozidla (dále jen „Nadměrné užití“).
9.9 Bezdůvodné obohacení. Kupující rovněž bere na vědomí, že pokud se užíváním Vozidla v období od jeho zakoupení do odstoupení od Smlouvy dle tohoto bodu obohatí, jedná se o bezdůvodné obohacení na jeho straně na úkor Prodávajícího a Prodávající má právo požadovat po Kupujícím zaplacení takového bezdůvodného obohacení.
9.10 Právo zápočtu. Ve všech případech, kdy bude Kupující povinen k jakékoliv úhradě vůči Prodávajícími dle těchto VOP (Snížení hodnoty, Nedovolené úpravy a Nadměrné užití), bude Prodávající oprávněn započítat svou pohledávku vůči Kupujícímu oproti pohledávce Kupujícího na vrácení kupní ceny.
10. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
10.1 Osobní údaje. Veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě, kterou je Kupující, resp. jeho zaměstnanec či člen, například jméno, příjmení, datum narození, identifikační číslo, lokační údaje nebo jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity.
10.2 Pravidla zpracování. Veškeré osobní údaje, které jsou Kupujícím poskytnuty dobrovolně v nezbytném rozsahu za účelem uzavření a plnění Smlouvy, jsou shromažďovány, zpracovávány a využívány v souladu s platnými právními předpisy České republiky a Evropské unie, zejména v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováváním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, kterým se zrušuje směrnice 95/46/ES (GDPR), a s ostatními předpisy o ochraně osobních údajů. Dodavatel zpracovává Osobní údaje vždy jen na konkrétní účely vyplývající z konkrétních právních základů. Podrobnosti stanoví Podmínky ochrany osobních údajů dostupné na Webových stránkách.
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1 Změny VOP. Prodávající je oprávněn VOP v přiměřeném rozsahu měnit, doplňovat a upravovat, a to zejména v závislosti na vývoji trhu s ojetými vozidly, v souvislosti se zlepšováním kvality poskytovaných služeb Kupujícím a s vývojem Webové stránky. Prodávající se zavazuje změnu VOP Kupujícímu oznámit elektronicky prostřednictvím Webových stránek, popřípadě jinou vhodnou formou (např. e-mailem). Eventuální změna VOP nebude mít vliv na již uzavřené smluvní vztahy, na které se budou vztahovat ty VOP, které byly účinné ke dni uzavření příslušných smluvních vztahů. Nesouhlasí-li s takovou změnou, bude Kupující oprávněn oznámit Prodávajícímu, že si přeje svůj profil na Webové stránce zrušit, přičemž Prodávající zajistí zrušení tohoto Profilu bez zbytečného odkladu od obdržení takového oznámení.
11.2 Zákaz započtení a postoupení. Kupující není oprávněn provést započtení jakékoliv své pohledávky vůči Prodávajícímu ani pohledávky nabyté za Prodávajícím od třetí osoby. Kupující bude oprávněn jednostranně započíst jakoukoliv svou splatnou pohledávku vůči Prodávajícímu anebo takovou pohledávku postoupit na třetí osobu toliko s předchozím písemným souhlasem Prodávajícího.
11.3 Přednost Smlouvy. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v konkrétní Smlouvě o koupi Vozidla nebo ve Smlouvě o službách. Odchylná ujednání mají přednost před ustanoveními VOP.
11.4 Rozhodné právo. Rozhodným právem pro plnění dle VOP a Smlouvy, jakož i pro výklad VOP, je právo České republiky, a to i v případě, vyskytne-li se ve vztahu s Kupujícím mezinárodní prvek.
11.5 Vyloučení některých ustanovení. Smluvní strany výslovně vylučují aplikaci §§ 1798 až 1800 OZ o adhezních smlouvách na kterékoliv smluvní vztahy, do kterých Strany vstoupí při aplikaci VOP. Strany si nepřejí v souladu s § 558 odst. 2 NOZ, aby byla jakákoliv práva a povinnosti dovozovány z obchodních zvyklostí zachovávaných obecně.
11.6 Jazyk. Tyto VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Na Webových stránkách mohou být k dispozici rovněž překlady těchto VOP do dalších jazyků; v případě jakýchkoliv rozdílů mezi jazykovými verzemi je české znění rozhodující.
11.7 Oddělitelnost. Ukáže-li se některé ustanovení těchto VOP nebo Smlouvy neplatné či neúčinné, na místo takového neplatného ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se co nejvíce přibližuje neplatnému ustanovení. Neplatnost nebo neúčinnost jednoho ustanovení neovlivňuje platnost či účinnost ostatních ustanovení.
11.8 Řešení sporů. V případě sporu vzniklého mezi smluvními stranami v souvislosti se Smlouvou budou strany usilovat o smírné vyřešení. Nepodaří-li se dosáhnout smírného vyřešení, budou spory řešeny před soudy České republiky, přičemž místně příslušným soudem bude výlučně soud dle sídla Prodávajícího.
11.9 Česká obchodní inspekce. Pokud Prodávající a Kupující, který je spotřebitelem ve smyslu OZ, v případě sporu nedosáhnou smírného vyřešení, může se Kupující obrátit na Českou obchodní inspekci, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, s návrhem na zahájení mimosoudního řešení sporu. Náležitosti návrhu, popis průběhu jednání a další informace týkající se mimosoudního řešení sporu nalezne Kupující na webové stránce https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Na Českou obchodní inspekci se Zákazník, který je spotřebitelem ve smyslu OZ, může obrátit rovněž s případnou stížností jakožto na orgán dozoru dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Zákazník je dále oprávněn využít online řešení sporů v rámci platformy ODR dostupné na webové stránce https://ec.europa.eu/odr.
11.10 Komunikace. Za písemnou komunikaci je pro účely těchto VOP považována rovněž elektronická komunikace prostřednictvím e-mailu. E-mailová komunikace se považuje za platnou formu písemného právního jednání i v případě, že není opatřena kvalifikovaným elektronickým podpisem. Dodavatel je oprávněn zasílat veškerou e-mailovou komunikaci na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou Kupující Dodavateli sdělil.
11.11 Kontaktní údaje. Dodavatele lze kontaktovat elektronicky prostřednictvím e-mailu nakup@getev.cz.
Tyto VOP jsou účinné od 1. 10. 2024
Vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy
Adresát:
getEV.cz s.r.o.
Korunovační 704/14, Bubeneč
170 00 Praha 7
e-mail: [nakup@getev.cz]
Oznamuji, že tímto odstupuji od smlouvy o koupi tohoto vozidla:
Tovární značky:
Model:
VIN:
- Datum objednání: ...........................................................
- Datum převzetí: ............................................................
- Jméno a příjmení Kupujícího: ............................................................
- Adresa Kupujícího: ............................................................
- Datum: ............................................................
- Podpis Kupujícího: ............................................................